28 stycznia 2017

Pieczywo chrupkie



Stwierdziłam, że muszę wreszcie przekazać Wam przepis na mój absolutnie ukochany chrupki chlebek. Jest o wiele prostszy w przygotowaniu niż chlebek jaglany, który kiedyś prezentowałam i teraz robię tylko ten.
Przepis znalazłam na blogu Facet i Kuchnia. Bardzo lubię ten blog. To zdrowe i ciekawe przepisy. FiK stawia na jakość produktów i ze strony można się też dowiedzieć jak mądrze robić zdrowe zakupy. Cenię go również za innego rodzaju kulinarną edukację, bo dzięki niemu poznaję nowe produkty. Nie bez znaczenia jest też osobowość autora, więc jeśli jeszcze nie znacie FiK-a, szczerze polecam ten blog.
Koszty potraw często są z wyższej półki, a ja lubię przerabiać je na bardziej budżetowe. Podobnie jest z przepisem na ten chlebek. Smak chlebka można zmieniać poprzez dodanie ulubionych przypraw i ziół, można też eksperymentować z ziarnami.



Pieczywo chrupkie

  • 30 g płatków owsianych 
  • 50 g słonecznika łuskanego
  • 100 g sezamu lub złotego lnu (lub pół na pół)
  • 40 g mielonego lnu
  • 100 g mąki owsianej
  • 300 ml wody
  • 60 ml oliwy
  • 1/2 łyżeczki soli (najlepiej różowej himalajskiej)
Dodatki smakowe dodajemy wg uznania, a moje ulubione to czarnuszka, słodka papryka wędzona i mielony kmin rzymski. 

Wszystkie składniki wsypujemy i wlewamy do miski i dokładnie mieszamy. Ciasto rozprowadzamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy w temperaturze 150 stopni przez 30 minut. Następnie wyjmujemy blachę z piekarnika i kroimy ciasto na kawałki. Ponownie pieczemy przez 30 minut. Studzimy na kratce.


15 komentarzy:

  1. Nigdy nie piekłam takiego pieczywa ale bardzo chętnie wypróbuję.
    Ps. Już co najmniej dwa przepisy od Ciebie mam w moim zeszycie z ulubionymi potrawami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi przyjemnie czytać takie komentarze:)

      Usuń
    2. Upiekłam dzisiaj. Mój najbardziej wymagający krytyk oznajmił, że są dobre i że chce takie do szkoły. :)

      Usuń
    3. Super! Ja bardzo lubię je jeść zwłaszcza z sałatkami.

      Usuń
  2. Narobiłaś mi ochoty na upieczenie tego chlebka. Wygląda pysznie. Zaraz zajrzę do bloga FiK-a:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda smakowicie! Spróbuję:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda zachęcająco A zdjęcia są bardzo apwtyczne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję. Wypróbuję na pewno. Już lecę na polecony blog. Pozdrawiam:):):):)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj, muszę spróbować tego chlebka,bo świetnie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Znam FiK, lubiłam do niego zaglądać, szczególnie gdy nakręcałam się na przejście na dietę bezglutenową... Ale w końcu nie przeszłam, a apetyt mi szczęśliwie podupadł i teraz w ogóle nie zaglądam na strony z jedzeniem... Ale Twój chlebek zaostrzył mi apetyt konkretnie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie smakuje z sałatkami:)A my prawie bezglutki.

      Usuń
  8. Wygląda bardzo smakowicie:-) a czytając przepis mam wrażenie, że nawet taka kuchenna noga jak ja dałaby radę... Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością! Wystarczy wymieszać składniki i rozsmarować je na blasze.

      Usuń
  9. Pysznie wygląda i aż widać że smakowite!
    Pozdrawiam pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Samo zdrowie! Zapisuję:))) Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń