22 lutego 2017

Błyskawiczny chlebek bananowy

Oto moje ostatnie kulinarne odkrycie. Oczywiście jest ich o wiele więcej, ale ten przepis zachwycił mnie szybkością wykonania. No i jest z dodatkiem płatków owsianych. Do wykonania tego chlebka wystarczy rozgnieść banany, roztopić olej lub masło i wymieszać składniki. W niewiele ponad pół godziny mamy świetną, zdrową przekąskę do kawy. Ja kawałki chlebka zabieram do pracy.
Przepis znaleziony na Instagramie, u Marty, która robi cudne jedzonka.

Błyskawiczny chlebek bananowy
  • pół szklanki błyskawicznych płatków owsianych
  • pół szklanki mąki ryżowej (lub innej dowolnej)
  • 2 łyżki roztopionego oleju kokosowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 jajko
  • 1 łyżka karobu
  • 2 zblendowane banany
Wszystkie składniki mieszamy ze sobą. Można dodać ulubione dodatki, np orzechy lub kawałki czekolady. Ciasto wylewamy do niewielkiej foremki, pieczemy 30 minut w temp. 180 stopni. 

14 komentarzy:

  1. Ciekawy przepis.Musze spróbować.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam przepis na chlebek bananowy (trochę dłuższy) ;) i jest całkiem dobry. A jak ten, smakował Wam?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne takie małe co nieco do kawki 😊😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejny fajny przepis:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niesamowity przepis! Podziwiam i jak to wymyślasz i wyczarowujesz kolejne smakowitości. Niebezpiecznie tu zaglądać gdy jest się głodnym, bo można komputer pogryźć! Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gabi dzięki, ale nie wymyślam sama przepisów. Ja mało kreatywna jestem.

      Usuń
  6. Pysznie wyglada ten chlebek :) A co do oleju kokosowego, to ostatnio dowiedziałam się, że świetnie działa jako wosk do mebli :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę koniecznie wypróbować. Wygląda na pyszny i zdrowy:) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Koniecznie muszę zrobić taki chlebek.
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyobrażam sobie jaki musiał być pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja przymierzam się do chlebka z bananów i daktyli, tylko jakoś te banany mi nie pasują. Nawet za muffinkami bananowymi nie przepadam. Boję się, że wyjdzie taki zakalcowaty. Jednak nie przekonam się dopóki nie spróbuję... :)

    OdpowiedzUsuń